Frontpage Slideshow (version 2.0.0) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks

Συχνές Ερωτήσεις

Ο δίσκος μου χτύπησε!! Τι να κάνω?
Αν διαπιστώσετε πρόβλημα στο μέσο αποθήκευσης δεδομένων είναι πολύ σημαντικό να μην κάνετε απολύτως τίποτα και να κλείσετε τον υπολογιστή σας. Αν ο υπολογιστής σας έχει ένα σκληρό δίσκο στον οποίον υπάρχουν τα αρχεία συστήματος των Windows (ή του Linux, για τους πιο ... μυημένους) και παρουσίασε πρόβλημα, προτιμήστε να κλείσετε τον υπολογιστή σας πατώντας το κουμπί POWER (στο κουτί του Η/Υ σας) για 4-5 δευτερόλεπτα και ΟΧΙ με τον συμβατικό τρόπο των Windows. Αν κάνετε την απόπειρα να διορθώσετε το σφάλμα μόνοι σας ή με τη βοήθεια ανθρώπων που δεν γνωρίζουν, τότε πιθανόν να χειροτερέψετε την κατάσταση και η ανάκτηση των δεδομένων σας να είναι αδύνατη ή κατά πολύ ακριβότερη και χρονοβόρα. Καλέστε μας άμεσα.
Πόσο θα κοστίσει η ανάκτηση?
Αυτή είναι και η συχνότερη ερώτηση που μας γίνεται. Και είναι απόλυτα λογικό να είναι το κύριο μέλημά σας να πάρετε πίσω τα δεδομένα σας με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος. Τις περισσότερες φορές, όμως, μας ζητείται να κάνουμε εκτίμηση κόστους χωρίς να έχουμε πάρει το δίσκο στα χέρια μας. Φυσικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Η διαδικασία είναι πάγια: Παραλαμβάνουμε το δίσκο, κάνουμε διάγνωση και σας ενημερώνουμε για το κόστος. Οποιαδήποτε άλλη εκτίμηση έχει σοβαρή πιθανότητα να είναι εντελώς λανθασμένη με αποτέλεσμα να φανούμε εκτεθειμένοι απέναντι σας. Aν, παρ' όλα αυτά, θέλαμε να διακινδυνεύσουμε κάποια πρόβλεψη θα λέγαμε ότι το κόστος κυμαίνεται από 30-900€ σε τρείς κλίμακες: 30-300€ στην πρώτη κλίμακα για περιπτώσεις όπως πχ. λανθασμένο χειρισμό διαγραφής δεδομένων, προβλήματα Firmware, Bad Sectors, καμμένη πλακέτα κλπ, 300-700€ για σοβαρές περιπτώσεις όπως πχ. κεφαλές, κολλημένο μοτέρ κλπ και 700-900€ για ακραίες περιπτώσεις όπως πχ ανοιγμένους δίσκους, κατεστραμμένες επιφάνειες ή συνδιαστικές βλάβες (πχ. καμμένο PCB + κρεμασμένες κεφαλές).
Το κόστος δεν εξαρτάται τόσο από τη χωρητικότητα του δίσκου (εκτός αν μιλάμε για δίσκους μεγαλύτερους από 500GB) αλλά πιο πολύ από τη γεωμετρία του. Για παράδειγμα, ένας δίσκος 250GB μπορεί να έχει 3 platter (άρα 3 σετ κεφαλών) ενώ ένας άλλος της ίδιας χωρητικότητας να έχει περισσότερα (και άρα να αυξάνει η πιθανότητα πολλαπλών βλαβών επομένως αυξάνει και το κόστος).
Και αν η βλάβη είναι γνωστή εκ των προτέρων, δεν μπορεί να γίνει εκτίμηση κόστους?
Όχι. Δεν αναγνωρίζουμε "εκτιμήσεις" και "διαγνώσεις" άλλων εταιριών. Θα πρέπει να δούμε εμείς τον δίσκο για να διαπιστώσουμε το πρόβλημά του.
Εννοείται πως διαγνώσεις από ιδιώτη και δη τον ιδιοκτήτη του δίσκου ("πρέπει να έχει πρόβλημα στο...") είναι εξ αρχής απορριπτέες (και 90% λανθασμένες).
Χρειάζομαι μόνο έναν φάκελο με έγγραφα από το δίσκο μου, αλλά χτύπησε. Θα υπάρξει διαφορετική χρέωση αν σας ζητήσω να ανακτήσετε μόνο 2-3 αρχεία?
Όχι. Η χρέωση είναι η ίδια είτε ανακτήσουμε 1 ΜΒ είτε ανακτήσουμε πολλές εκατοντάδες GB. Ο λόγος είναι ότι για να μπορέσουμε να πάρουμε έστω και ένα αρχείο μέσα από το δίσκο, θα πρέπει πρακτικά να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία (να έχουν μπεί ανταλλακτικά, να έχει γίνει η κλωνοποίηση κλπ). Επομένως ο αριθμός των αρχείων που θα μας ζητήσετε επηρεάζει μόνο το χρόνο ανάκτησης και όχι το κόστος.
Ωραία, να κάνουμε ανάκτηση!! Τι διαδικασία ακολουθείται?
Μόλις παραλάβουμε το προβληματικό μέσο ξεκινάει η διαδικασία διάγνωσης. Αν βρίσκεστε εκτός Θεσσαλονίκης, επικοινωνήστε μαζί μας για να γίνει συνεννόηση για την παραλαβή του δίσκου. Στη συνέχεια θα γίνει εκτίμηση του προβλήματος στα εργαστήριά μας, οπότε και θα ενημερωθείτε για το μέγεθος του προβλήματος, το ποσοστό ανάκτησης των δεδομένων σας ενώ θα γίνει και μια πρώτη εκτίμηση για το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί για να ανακτήσουμε τα δεδομένα σας καθώς και για το κόστος. Σε δεύτερη φάση και κατόπιν δικής σας εγκρίσεως σας αποστέλλουμε λίστα με τα ανακτήσιμα δεδομένα και αν μείνετε ικανοποιημένοι από τον αριθμό τους προχωράμε στην διαδικασία της ανάκτησης εκ των έσω, με αντικατάσταση των κεφαλών, του PCB ή οτιδήποτε άλλο χρειαστεί. Αν στη λίστα που θα λάβετε δεν περιλαμβάνονται τα δεδομένα που θέλετε, τότε παύει η διαδικασία και δεν χρεώνεστε απολύτως τίποτα.
Για την εκκίνηση των εργασιών ανάκτησης θα πρέπει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ να έχει υπογραφεί και από τις δύο μεριές το συμφωνητικό εχεμύθειας.
Ποιά δεδομένα δεν ανακτώνται?
Ανάκτηση δεδομένων δεν γίνεται όταν έχει καταστραφεί η επιφάνεια του σκληρού δίσκου. Καταστροφή της επιφάνειας μπορεί να συμβεί με διάφορους τρόπους, ακόμα και από έναν κόκκο σκόνης ο οποίος μπορεί με κάποιο τρόπο να έχει εισχωρήσει στο εσωτερικό του δίσκου σας.
Επίσης η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψήλα όταν τα αρχεία έχουν σβηστεί γράφοντας άλλα από πάνω τους (overwrite), με οποιοδήποτε τρόπο. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμα και αν κάνετε ανασυγκρότηση του δίσκου (disk defragment) μετά την παρουσίαση του προβλήματος.
Σ' αυτήν την περίπτωση ανάγεται και η πιθανότητα να έχουν γραφτεί "μηδενικά" (zeroes) στο δίσκο, είτε κατα λάθος (σπάνιο), είτε εσκεμμένα (το πιο συχνό) με Low-Level Format. Έπειτα από Low-Level Format η ανάκτηση των δεδομένων σας είναι αδύνατη, γιατί απλά έχουν αντικατασταθεί τα υπάρχοντα δεδομένα σας με μηδενικά.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, ανεξαρτήτως λειτουργικού συστήματος, μέσου ή ζημιάς, η ανάκτηση των δεδομένων σας είναι δυνατή αρκεί να μας καλέσετε.
Αναλαμβάνετε και νεας γενιάς δίσκους όπως πχ. SSD?
Φυσικά. Οι SSD δίσκοι (Solid State Drives) δεν έχουν κινούμενα μέρη αλλά αποθηκεύουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα δεδομένα επάνω στα ολοκληρωμένα κυκλώματα που έχουν στις πλακέτες τους. Η φιλοσοφία τους είναι εντελώς διαφορετική από αυτή των συμβατικών δίσκων και γενικά έχουν πολλά θετικά και αρκετά αρνητικά. Σε κάθε περίπτωση ανακτούμε δεδομένα από όλων των ειδών τα αποθηκευτικά μέσα. Για να διαβάσετε περισσότερα για τις ανακτήσεις από δίσκους SSD κάντε click εδώ.
Μπορείτε να ανακτήσετε δεδομένα από συστοιχία δίσκων (RAID)?
Η πραγματικότητα είναι ότι ειδικευόμαστε και στην ανάκτηση συστημάτων RAID. Η συστοιχία RAID κάνει την ανάκτηση περισσότερο πολύπλοκη, η εταιρία μας όμως έχει εμπειρία και τεχνογνωσία και η ανάκτηση από τέτοιους δίσκους είναι δυνατή. Για να διαβάσετε περισσότερα για τις ανακτήσεις από συστοιχίες RAID κάντε click εδώ.
Τι γίνεται με την εχεμύθεια?
Η παραλαβή του μέσου γίνεται με ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ των δύο πλευρών το οποίο εξασφαλίζει τον πελάτη από οποιαδήποτε χρήση των δεδομένων του. Σας εγγυόμαστε πως η εχεμύθεια είναι πρωτεύουσας σημασίας για εμάς.
Και αν στα δεδομένα που μου ανακτήσατε δεν περιλαμβάνονται αυτά που πραγματικά ήθελα, τι θα πληρώσω?
Πρίν ξεκινήσει η διαδικασία ανάκτησης θα ενημερωθείτε για τα ανακτήσιμα αρχεία. Αυτό θα γίνει είτε τηλεφωνικώς αν τα αρχεία που σας ενδιαφέρουν είναι λίγα είτε σας αποστέλλεται λίστα με τα αρχεία που είναι δυνατόν να ανακτηθούν. Έτσι μπορείτε να ελέγξετε αν τα πολύτιμα δεδομένα σας περιλαμβάνονται στα αρχεία που μπορούμε να σας ανακτήσουμε. Εννοείται πως αν τα δεδομένα σας δεν μπορούν να ανακτηθούν, παύει η διαδικασία ανάκτησης και δεν χρεώνεστε απολύτως τίποτα.
Πόσο κοστίζει η διάγνωση?
Η διάγνωση είναι εντελώς δωρεάν. Εσείς χρεώνεστε μόνο το κόστος αποστολής του δίσκου (εάν βρίσκεστε εκτός Θεσσαλονίκης).
Τα δεδομένα μου είναι πολύτιμα και τα χρειάζομαι άμεσα. Πότε θα τα έχω?
Ο χρόνος ανάκτησης εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως τον τύπο του δίσκου, το μέγεθός του, την εταιρία και το μοντέλο και, κυρίως, από τη βλάβη. Για όλες τις βλάβες απαιτείται η εξεύρεση των απαραίτητων ανταλλακτικών, κάτι που μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα δύσκολο και χρονοβόρο. Αν υποθέσουμε ότι ο δίσκος σας είναι ένας IDE 120GB, είναι σε λειτουργίσιμη κατάσταση (δηλαδή, δεν έχει καταστραφεί ολοσχερώς, και τα κύρια μέρη του λειτουργούν), και τα ανταλλακτικά που απαιτούνται για την επιδιόρθωση είναι γενικά διαθέσιμα, υπολογίστε πως σε περίπου 5 μέρες θα έχετε τα δεδομένα σας στα χέρια σας.
Τι να προσέξω στη συσκευασία?
Ο δίσκος θα πρέπει να τυλιχτεί ΠΟΛΥ προσεκτικά πριν μας αποσταλεί με κάποιο courier. Μας έχουν τύχει περιστατικά όπου η κατάσταση του δίσκου επιδεινώθηκε σημαντικά κατά τη μεταφορά λόγω κραδασμών. Τυλίξτε το δίσκο με περιτύλιγμα με φυσαλίδες αέρα (bubble bag) και χρησιμοποιήστε κάποιο κουτί με διαστάσεις περίπου όσο ο δίσκος μαζί με το περιτύλιγμα. Γεμίστε τα κενά με χαρτιά, εφημερίδες ή κάποιο άλλο μαλακό αφρώδες υλικό.
Υπάρχει δυνατότητα να επισκευάσετε τον ίδιο δίσκο?
Ναι, αλλά σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις. Τέτοιες είναι περιπτώσεις Firmware (όπως το περιβόητο πρόβλημα Firmware των δίσκων Seagate Barracuda 7200.11 όπου παραδώσαμε στους πελάτες μας τους αρχικούς δίσκους σε λειτουργική κατάσταση) ή περιπτώσεις που ο δίσκος είναι κλειδωμένος με κάποιο σειριακό αριθμό ή πρόγραμμα και είναι αναγκαία η λειτουργία του ίδιου δίσκου. Σε κάθε άλλη περίπτωση ο δίσκος θα πρέπει να πάει για αντικατάσταση αν ισχύει η εγγύησή του, ειδάλλως για ανακύκλωση. Η εταιρία μας σας επιστρέφει το δίσκο στην κατάσταση στην οποία τον παρέλαβε.
Θα ενημερώνομαι έγκαιρα για την πορεία των εργασιών?
Τώρα εφαρμόζουμε σύστημα ενημέρωσης που δεν το κάνει καμία άλλη εταιρία του χώρου. Με την παραλαβή του δίσκου στα εργαστήριά μας, σας αποστέλλεται username και password με τα οποία μπορείτε να βλέπετε σε real-time την εξέλιξη των εργασιών. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένας υπολογιστής με σύνδεση στο Internet.
Φυσικά η υπηρεσία μας αυτή σας παρέχεται δωρεάν.
Το κόστος της ανάκτησης επηρεάζεται από τον όγκο των δεδομένων?
Γενικά όχι, εκτός αν ο δίσκος είναι μεγαλύτερος από 500GB (και αυτό, φυσικά, εξαρτάται από τη φύση της βλάβης). Σε γενικές γραμμές, ο όγκος των δεδομένων επηρεάζει κυρίως τον χρόνο ανάκτησης και λιγότερο το κόστος.
Μπορείτε να έρθετε στο χώρο μου για να κάνετε επί τόπου την ανάκτηση?
Φυσικά και όχι. Όποιος ισχυρίζεται το αντίθετο δεν είναι γνώστης του αντικειμένου της ανάκτησης. Αποφύγετέ τον γιατί μάλλον περισσότερη ζημιά θα κάνετε.
Σε τι μέσο θα μου επιστρέψετε τα δεδομένα που θα ανακτηθούν?
Σε όποιο μέσο μας ζητήσετε. Αν πρόκειται για μικρό όγκο τότε μπορούμε να σας τα γράψουμε σε DVD (δωρεάν). Αν ο όγκος είναι μεγάλος τότε θα χρειαστεί να τα γράψουμε σε κάποιο σκληρό δίσκο της επιλογής σας (τον οποίο χρεώνεστε έξτρα).
Γιατί "χτυπάνε" οι δίσκοι?
Οι λόγοι για τους οποίους "χτυπάει" ένας δίσκος είναι αρκετοί. Συνηθέστεροι από αυτούς είναι:
  • H αστάθεια της τάσης του ρεύματος. Λύση σ' αυτό το πρόβλημα δίνουν οι ισορροπιστές τάσης -γνωστοί και ως UPS (Uninterruptible Power Supply- αδιάκοπη παροχή ρεύματος). Ωστόσο, επειδή όλοι πιστεύουμε πως το πρόβλημα δεν θα συμβεί σε εμάς αλλά στους "άλλους", οι περισσότεροι εγκαθιστούμε το UPS συνήθως μετά την παρουσίαση του προβλήματος. Και βέβαια υπάρχουν στην αγορά και τα "φτηνά" UPS τα οποία την στιγμή της κρίσης αρνούνται να επιτελέσουν το έργο που καλούνται. Αποφύγετέ τα πάση θυσία, γιατί μετά θα κλαίτε εκτός από τα δεδομένα σας και τα χρήματα που δώσατε για την αγορά του. Προτιμήστε κάποιο UPS επώνυμης εταιρίας και οπωσδήποτε Line Interactive. Έχετε ακόμη στο μυαλό σας, ότι κλείνοντας τον υπολογιστή σας από το κουμπί του POWER, δεν κόβετε το ρεύμα και από τη μητρική πλακέτα του. Σ' αυτήν την περίπτωση το ρεύμα πηγαίνει κανονικά στο εσωτερικό του υπολογιστή σας (και μαζί του, και όλα τα επακόλουθα). Για να κόψετε εντελώς το ρεύμα από τον υπολογιστή σας, κλείστε τον διακόπτη που έχει συνήθως το τροφοδοτικό (στην πίσω πλευρά του κουτιού). Αν δεν υπάρχει διακόπτης, χρησιμοποιήστε πολύπριζο ασφαλείας και κλείστε το από εκεί.
  • Αστοχία υλικού. Μια "ασθένεια" που τον τελευταίο καιρό έχει γίνει μόδα στους εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, μπορεί να χτυπήσει οποιοδήποτε μέσο αποθήκευσης δεδομένων διαθέτετε. Ακόμα και ο πανάκριβος ολοκαίνουργιος δίσκος που μόλις αγοράσατε μπορεί να αποδειχθεί ελαττωματικός. Παρά τους εξονυχιστικούς ελέγχους που κάνουν οι κατασκευάστριες εταιρίες, κανείς δεν μπορεί να σας εγγυηθεί πως θα δουλέψει σωστά. Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με την χρήση του, ιδίως τον πρώτο καιρό.
  • Τροφοδοσία του υπολογιστή σας από παροχή που έχει μεγάλες διακυμάνσεις. Σ' αυτήν την περίπτωση ανήκουν πχ. πολύπριζα από τα οποία τροφοδοτείτε τον Η/Υ σας και ταυτόχρονα έχετε συνδεδεμένες συσκευές που απορροφούν απότομα μεγάλα ποσά ενέργειας όπως κλιματιστικά, ηλεκτρικές σκούπες, αερόθερμα κλπ.
  • Ελλατωματικό τροφοδοτικό. Αν και υποτιμημένο, το τροφοδοτικό είναι απο τα σημαντικότερα εξαρτήματα του υπολογιστή σας. Ξοδέψτε μερικά χρήματα παραπάνω και τοποθετήστε ένα καλό τροφοδοτικό τουλάχιστον 500W, ιδίως αν ο υπολογιστής σας έχει περισσότερους από έναν δίσκους και σύγχρονη κάρτα γραφικών.
  • Άλλοι παράγοντες όπως συνθήκες λειτουργίας του υπολογιστή σας, σφάλματα χειρισμού, λανθασμένες ενέργειες διαγραφής δεδομένων...

Όλα αυτά μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα στο δίσκο σας με αποτέλεσμα να κρίνεται απαραίτητη η ανάκτηση δεδομένων προκειμένου να σωθεί η δουλειά σας.

Moυ προτείνετε να αλλάξω το σκληρό δίσκο πρίν χτυπήσει? Και αν ναι, πότε είναι η κατάλληλη στιγμή?
Ναι. Θα μπορούσε να πεί κανείς ότι σε γενικές γραμμές ο χρόνος ζωής ενός δίσκου είναι τα 5 χρόνια, αλλά και πάλι αυτό εξαρτάται από την ποιότητα κατασκευής του δίσκου αυτού αλλά και από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες "έζησε" αυτά τα χρόνια. Τα σύγχρονα συστήματα θα σας προειδοποιήσουν για πιθανές δυσλειτουργίες του δίσκου (μέσω του συστήματος SMART) αλλά και πάλι μην βασίζεστε σε αυτό. Κάποιες φορές οι δίσκοι "προειδοποιούν" το χρήστη για το επερχόμενο κακό, συνήθως όμως όχι. Αν για οποιοδήποτε λόγο παρατηρήσετε περίεργη συμπεριφορά του Η/Υ σας κατά την εγγραφή ή μεταφορά αρχείων, περίεργα "κολλήματα" του λειτουργικού ή ακούσετε περίεργους μεταλλικούς θορύβους από το δίσκο, κάντε ΑΜΕΣΑ αντιγραφή των δεδομένων που χρειάζεστε και χαμογελάστε γιατί είσασταν από τους τυχερούς στους οποίους ο δίσκος "έβγαλε συμπτώματα" πρίν σταματήσει να δουλεύει εντελώς. Θα πρέπει πάντως να διευκρινίσουμε πως αν ο δίσκος αρχίσει να κάνεις περίεργους θορύβους και συνειδητοποιήσετε ότι δεν έχετε πάρει κανένα Backup και επομένως θα πρέπει να αντιγράψετε μεγάλο αριθμό αρχείων τότε ίσως είναι καλύτερη ιδέα να διακόψετε άμεσα την τροφοδοσία του δίσκου και να έρθετε σε επικοινωνία μαζί μας. Αν δώσετε κι άλλο ρεύμα και, γενικά, "ταλαιπωρήσετε" περαιτέρω το δίσκο υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να προξενήσετε ζημιά στην επιφάνεια του δίσκου.
Ανάκτηση δεδομένων σκληρών δίσκων, USB sticks και καρτών μνήμης, από συστήματα RAID, από βάσεις SQL
και από όλα τα λειτουργικά συστήματα
ανάκτηση-δεδομένων.gr - a subsidiary of Northwind - Γεωργ. Παπανδρέου 45 & Λασκαράτου, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310402675 - κιν. 6946908811